fredag den 21. januar 2011

Viral stillingsopslag – hvordan finder den kompetente ansøger frem til det?

En analyse af Post Danmarks jomfrurejse og 6 gode råd om viral annoncering

Når arbejdsgiverne vælger viral annoncering af stillinger, svarere det set med den jobsøgendes øjne til at:

Arbejdsgiveren smider en nål i en høststak fyldt med myre i håb om at nålen bliver ført sikkert frem til dronningen af de flittige myrer.
Det er min opfattelse, som både karriererådgiver og specialist i de sociale medier at viral stillingsopslag set med den jobsøgerens øjne er lige så svær at finde, som det er at finde en nål i en høststak.

En undersøgelse, som JobMaker netop gennemføre viser, at selv personer, som er aktive på de sociale medier, Twitter, Facebook og LinkedIn finder stillingsopslag på de traditionelle Jobportaler. 86 % benytter jobportaler, 9 % virksomhedens egen hjemmeside, 3 % Twitter, 2 % LinkedIn og 0 % Facebook.

Jeg have hørt et rygte!

Læs resten af bloggen ved at trykke her: http://bit.ly/eaxsiT

Ingen kommentarer: