En analyse af Post Danmarks jomfrurejse og 6 gode råd om viral annoncering
Når arbejdsgiverne vælger viral annoncering af stillinger, svarere det set med den jobsøgendes øjne til at:
Arbejdsgiveren smider en nål i en høststak fyldt med myre i håb om at nålen bliver ført sikkert frem til dronningen af de flittige myrer.
Det er min opfattelse, som både karriererådgiver og specialist i de sociale medier at viral stillingsopslag set med den jobsøgerens øjne er lige så svær at finde, som det er at finde en nål i en høststak.
En undersøgelse, som JobMaker netop gennemføre viser, at selv personer, som er aktive på de sociale medier, Twitter, Facebook og LinkedIn finder stillingsopslag på de traditionelle Jobportaler. 86 % benytter jobportaler, 9 % virksomhedens egen hjemmeside, 3 % Twitter, 2 % LinkedIn og 0 % Facebook.
Jeg have hørt et rygte!
Læs resten af bloggen ved at trykke her: http://bit.ly/eaxsiT
Ingen kommentarer:
Send en kommentar