torsdag den 3. marts 2011

Jobsøgningskampagne, viral venskab og de sociale medier?

Bodil Damkjær, 1. marts 2011

Der er indenfor den sidste uge 10 jobsøgende, der er begyndt at følge mit firma på Twitter.

Det forstår jeg godt, for det vrimler med stillinger på Twitter, som ikke offentliggøres andre steder. Der er selvfølgelig også stillinger, som offentliggøres på Twitter og alle andre steder. Det er eksempelvis, de stillinger, som CV bankerne lægger ud på Twitter. Store kampagner, som den Danske Bank køre for øjeblikket. De stillinger, der er interessante er de stillinger, der på samme måde, som på Facebook og LinkedIn sendes i omløb målrettet en snæver kreds.

Hvad får arbejdsgiverne ud af at bruge Twitter, LinkedIn og Facebook?

Det er en fordel at benytte de sociale medier, på den måde sortere arbejdsgiveren de kandidater fra, der ikke behersker de sociale medier. Den gruppe ser bare ikke stillingsopslaget. Det bedste eksempel på den påstand er Post Danmarks kampagne, hvor de søgte 8 nye medarbejdere, der skulle være eksperter indenfor innovation.

Læs resten at indlæget på min nye blog www.jobmaker.dk

Ingen kommentarer: